Catre Tur Virtual




Nu ştim alţii cum sunt, dar noi ne simţim acasă în Muzeul nostru. Adică ne simţim bine, ne place să privim în jur în sălile prietenoase cu pereţi pictaţi, pline de obiecte frumoase sau surprinzătoare sau, dimpotrivă, familiare. Ne simţim mai aproape de părinţi şi simţim totodată că aici avem ce povesti şi copiilor. Muncind împreună mai mult de jumătate din zi, din când în când între noi se coagulează relaţii apropiate, asemănătoare relaţiilor de familie. Nu ştiţi dacă să ne credeţi? Exagerăm poate? Veniţi acasă la Muzeul Ţăranului şi verificaţi...

Lansarea albumului (Ne)Liniștea de Aurel Vlad





18 septembrie 2014, ora 16.30, Librăria Cărturești



Muzeul Național al Țăranului Român vă invită joi, 18 septembrie 2014, la ora 16.30, la librăria Cărturești, la lansarea albumului de artă (Ne)Liniștea de Aurel Vlad.

Invitat: Aurelia Mocanu, critic de artă

Sculptorul, născut la Galați, în 1954, și-a definitivat studiile în cadrul Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București, Secția Sculptură. Începând cu anul 2008, a devenit decan al Facultății de Arte Plastice, Universitatea Națională de Arte București.

Aurel Vlad obține un ansamblu ce evocă o îndelungată carieră și o fină cunoaștere a tehnicii sculpturii metalelor. Inspirat din arta primitivă, stilul său este cu totul deosebit, în principiu, datorită tehnicilor inovatoare, dar evident, rădăcinile clasice nu sunt date uitării, precum declară artistul însuși:

„Cred că metodele mele nu diferă cu nimic de metodele altor sculptori. Laboratorul meu este identic cu laboratorul oricărui sculptor. Atelierele noastre sunt la fel și, poate, nu foarte diferite de cele ale unor colegi din Grecia antică. Avem aceleași gesturi, facem aceeași trudă, creăm cu aceeași bucurie. ”

Tehnica folosită de sculptor poate fi comparată cu un tip de decupaj, nu în hârtie, ci în zinc sau tablă de zinc și colaj, cu ajutorul niturilor industriale.

„La șantierul naval din Galați am descoperit pop-niturile și tehnologia de folosire a lor. Sunt din diferite metale și de diferite grosimi și lungimi. Am construit cu ajutorul acestei tehnologii toate lucrările de mari dimensiuni pe care le-am creat până acum. Și, parcă urmând lecția sculptorilor greci, am introdus în lucrările mari armături din oțel de care forma este fixate cu aceleași nituri. Asta mi-a permis ca unele lucrări realizate din tablă (de cupru sau zinc) să le pot instala în spații deschise, fixate pe fundații.”





înapoi la pagina principală
 
inchis